Derbyskandal!

Alltså usch!
Jag hade för en gång skull tänk gå på en AIK-Hammarby match med bästis, dels för att jag fått biljetter dit och för att ja lovat bästis i våras att följa med.

Allt gick bra, första halvlek sög iof Hammarby, men de kom igen i andra.. 1-0 från första för AIK blev till 1-1, sen fick AIK straff (som enligt min mening inte skulle vara de då), 2-1.. Sen kom avbrottet. Några idioter i Hammarbyklacken, där vi stod, kastade först in smällare mot AIKs målvakt, som fick den ytterst nära att förstöra hörseln och så.. Detta hade hänt redan tidigare, men matchen avbröts inte. Raketerna fortsatte, och Dommaren valde att avbryta matchen, vilket var rätt, de som skjöt raketer och liknande mot poliser började bråka med andra Hammarbysuprtrar som var där för att se på fotboll, inte förstöra. (Hammarby har nolltolerans mot allt sånt)

Efter en Kvart startade matchen igen, och Hammarby var taggade än någosin, och Suley Sleyman(stavas inte så kanske?), skjuter 2-2 med vänstern.. Rätt skönt, trots att ja varken e Hammarbyare eller Aikare.. Men detta skulle inte hänt(egentigen)(fast de var välförtjänt).. kaoset utbröt.

När matchen var slut skulle vi gå ut ur ingångarna, och när vi är påväg hör vi att folk börjar skrika och springa in igen. Då visar det sig att AIK anhängare har sprungit från norra till södra läktarna för att bråka...
Så vi sprang ju in igen, fick vara där inne ungefär tio min innan vi fick gå ut. Men då fick man inte gå vart som hellst, för de kunde bli bråk, så till sist fick vi gå ända till Sundbybergs tunnelbanestation för att ta oss någon stanns. Jag var hemma 12, borde varit hemma senast 11...

Suck, jag förstår inte varför folk ska förstöra fotbollensglädje genom att slåss och bråka. Det är så sjukt onödigt, och förstör bara för andra. Och sedan att AIK anhängare är sura och går på första bästa Hammarbyare är ju bara absurt.. Usch säger jag bara!...
Men men, tur att man kom hem helskinnad iaf.. Trots att folk jag var med fick knytnävslag i ryggen av polisen m.m...

Usch, hoppas inte Djurgårdens derby blir så, då ska vi fan visa att vi kan bete oss iaf!!!!!!!!

Djurgården <3<3<3

Kommentarer
Postat av: Sarah thiindra

Fan var du där?? :O



ÄLSKA DIF!!!!!

2008-08-27 @ 18:43:37
URL: http://thiindra.blogg.se/
Postat av: Sarah thiindra

men shit :P

Coolt men ändå :O

yes,dif är bäst :D

2008-08-28 @ 16:08:35
URL: http://thiindra.blogg.se/
Postat av: Kalle

Det är bättre att gå på fotboll i Kalmar, då får man varken skandaler eller förluster.. hehe

2008-08-28 @ 21:46:50
URL: http://elviskalmar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0