Ser på dig!

Tänk dig när du sitter på tunnelbanan och är påväg hem eller kanske till skolan eller jobbet..
Tänk då på hur många som kollar på dig.. Hur roliga ansiktsyttryck alla gör, hur känslosamma alla blir.. Tänk även hur andra ser på hur du ser ut, du kanske e jätte vacker i deras ögon, eller ser allmänt konstig ut, hehe vem vet...

Apropå känslor.. Satt mitt emot en tjej idag på tunnelbanan när jag var påväg hem. Hon satt och lyssnade på musik, och stor grät.. Alltså verkligen storgrät.. Tårarna bara forsade, och där satt jag hjälplös och stirrade.. Jag kunde inte låta bli,ville ju kunna göra något, men jag kände ju inte henne, så vad kunde jag göra?.. Jag kunde bara sitta där och undra vad som hade hänt..
Sen tänkte jag, fan vad skönt de är att gråta ibland, skit samma om de e folk som tittar, bara gråta, släppa allt.. Ja menar, som jag sa, de e oftast inte så att en främmande person går fram till dig och säger något, de sitter bara där tysta och nyfikna och undrar vad som har hänt..
Men den där nyfikenheten är något unikt isåntfall... Tänk att man kan sitta och vara så meddelidande fast man inte vet vad som hänt, man ser bara hur personen reagerar...

Ibland önskar jag att jag kunde konstrolera mitt gråtande, att när jag hellst inte ska gråta, inte gör de, och när jag bara vill gråta men inte kan, kan göra de iaf.. Släppa ut allt precis när man vill.. De blir inte en klump i halsen som sitter kvar där...

Jag vet inte om de är nyttigt att gråta, men jag antar att de e de... Man släpper ju allt, så de vore bra..
Och även om de nu lanserats en ny låt Big girls don´t cry, betyder de inte att man ska skämmas för att gråta. Varken som kille eller tjej, gråta bör man, annars dör man..

Pusssar <3

Kommentarer
Postat av: philippa

fint :)

2007-11-15 @ 18:10:44
URL: http://serotonin.blogg.se
Postat av: Ossian

Fint skrivet gumman:) fortsätt att blogga(Y)

2007-11-16 @ 17:43:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0