Fördomar!

Jag och Patrik satt och snackade på msn då han helt plötsligt började hacka på mig för att jag går BF... Precis så som alla andra gör... Oftast e de för att de är en linje som är lätt att komma in på, och på så sätt kommer folök in med lägre poäng på den linjen. Men vi som har valt att gå BF för att vi vill då? Vad tänker dessa fördomar på de?..

Jag valde BF för att de kändes som en linje som var bra för mig, Jhag vill lära mig om hur människan fungerar och hur vi utvecklas från bebisar till gamla!.. Det är något som intresserar mig, som jag vill lära mig av. Trots dessa fördomar behöver inte jag berätta vad jag gick ut med för poäng för då blir de ett jävla tjat om att ja skryter. Men visst jag gick på Sveriges bästa skola (Undersökning där medel poängen är högst i hela sverige). De betyder inte att alla går ut med alla MVG verkligen inte, men många går ut med bra betyg. Jag gick ut med bra betyg, iaf enligt mig själv, och de behöver inte betyda att jag e pluggis, för de är jag verkligen inte! Vad folk än tror. Sen om jag tycker om de ja skriver om lägger jag oftast ner mer tid på det.. =)

En sak till, varför ska alla Danderydare bli dragna över en kant? Att alla e snobbar från Danderyd, Djursholm eller Stocksund som är en del av DANDERYDS kommun. Detta betyder inte att alla har jätte mycket pengar och går med märkes kläder hela tiden, jag vill få bort stämpeln att alla är likadana bara för att dem kommer från samma ställe!...

PUNKT SLUT =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0