Salafestivalen & Samuel ^^

Kan de bli bättre? Haha, nej ja tror inte de faktiskt. Jag mådde så jäkla bra igår alltså, har inte mått så bra på jätte länge faktiskt...

Dagen började med att jag gick upp 9 (snark, döö trött)...gick upp och duschade och fixade mig, och åt frukost..vid halv 11 skjutsade pappa upp mig till Mörby så bar de iväg in till centralen för att hämta ut biljetterna till Sala som mamma beställt tidigare på  morgonen =)..
Allt gick jätte bra, väldigt snabbt, nu med de modernigheterna som kalla biljettautomater där man hämtar ut biljetterna själv, väldigt smidigt ^^
haha så ja var väll klar med allt redan vid 11 så de va 44 minuter kvar innan tåget skulle ge sig av till Sala (mitt ute på landet typ) :P
Sen när klockan slog 11.44 bar tåget iväg, och skulle vara framme i Sala klockan 13.00. Jag gjorde inte värst mkt på tåget, sms:ade med lite folk och så lyssnade jag på min mp3 =)
(Alla som inte hängt med nu, så skulle jag åka upp till Sala för att gå på Salafestivalen och se på Samuel Östman som skulle uppträda, länk kommer sedan till hans hemsida, finns även i något tidigare inlägg, för er som varit med från scratch typ)
Iaf, klockan 12.58 var tåget redan framme i Sala. Jag gick av och såg något som såg ut som ett litet hus, precis vid stationen, väldigt guligt, som visade sig vara väntsal och så.. Efter att ha kollat runt lite vid stationen hittade jag en karta över lilla sala, då började letandet efter Stadshotellet...Bråstagatan 5..
Visserligen hade jag använt kära Hitta.se för att ha karta över hela Sala, men roligare att kolla på en stor karta..

Hade nu hittat exakta vägen till Sala Stadshotell, och det var bara att börja promenera ner för Agueligatan (konstigt namn, och jobbigt att uttala, jag vet)... Sedan Svänga in på drottninggatan..(härmar oss där fan) sen in på bråstagatan.. Redan några hundra meter ifrån hörde jag ljudet av Markoolios ljuva stämma, dock var de inte han som var där och uppträdde live, utan de va åkattraktionerna för barnen som hade den skivan xD hehe.. =)
De hade hopptorn, studsmattor med sele, massa typ tefats attraktioner lr va de kallas å sånt, såg kul ut, haha xD Men nej nej, jag åkte inte hit för att leka barn.. (de gjorde jag dock senare iaf) haha

En kvart senare efter att ha inspekterat framsidan av hotellet där festivalen var, gick jag till innergården, där skulle precis småstjärnorna börja (och nej, jag var för gammal för att vara med, haha fast de var lockande)
Haha så började småstjärnorna så smått, gulligt var de, fast jag som e så¨jävla känslig när någon sjunger falskt, typ fick ryck när de kom fel toner, men visst de va gulligt så  de var lugnt..
FAST, jag var delaktig lite iaf, och detta e pga av min jobbiga bror som har "tvingat" mig att lära mig dansen till Värsta schlagern för tydligen ska han och ja sjunge och dansa till den på kryssningen nästa torsdag, haha, tror han :P
Iaf, de va en tjej som sjöng den låten, lr ja, mest mimade, och hon kunde inte dansen, dåååligt, haha så ja stog typ längst bak av alla på en liten upphöjning, och dansa, fett pinsamt, men vafan, ja brydde mig inte, kommer troligtvis inte träffa någon av dem igen så, hahaha xD...

När småstjärnorna var slut precis, skymtade jag något som liknade Samuel, men var inte säker.. Gick sedan ett varv runt hotellet, och där gick han mannen med S, haha med sin gitarr och lite stuff... Sms:ade honom och sa att jag sett honom och så, men att jag inte skulle störa för han hade mkt att göra innan han skulle spela klockan 15.00.. Han skrev tillbaka att jag skulle gå fram ,å hälsa å prata, hahah aldrig i livet att jag skulle våga de, e han dum lr?:P xD nej de e han inte, han e världens underbaraste..
Hehe, jag satte mig iaf ned vid ett bord lite snett bakom där han skulle spela på scen sen, började svara på hans sms, tror du inte han vänder sig om, och ser mig, hahhahaa, piiiinsaaamt xD.. Han hälsar med en kram, och säger att han måste sticka å hämta lite kablar, självklart skulle han få göra de, hahaha (vet att du läser detta Samuel, därför de e extra kul, dock kanske man inte vågar skriva allt man vill när du läser) Mohahah xD

Senare gick jag fram och satte mig framför scenen, och väntade, och väntade, hahah, efter ett tag kom Samuel t.o.m fram till mig och pratade lite =) gulligt av honom.. Jag hade inte tänkt mig att han skulle göra de innan han började, men men, haha hans största fan måste man ju prata me lite, hehe.. Lr inte..
Sen efter de kom de en massa folk, kompisar och familj till Samuel, och fy faaaan vad folk glodde, som om de sett ett spöke eller nått. De glodde och viskade en massa saker, och kollade på mig, jäklar va pinsamt, såg ja så hemsk ut? Men enligt Samuel var de bara glada för att jag kommit upp dit, hahaha, kändis ^^, lr inte...

Så började själva framträdandet, första låten började, och allt lät jättebra, sen råkade de bli något fel, haha så Samuel började om, blev bättre då oxå, för man höde bättre vad han sjöng ^^ Jag spelade in varje låt på mobilen, så nu har jag något att kolla på ^^ hehe, men jag var inte den enda som spelade in, utan några av hans kompisar med. Och dom jävlarna filmade mig oxå, mitt upp i allt, bara för att jag satt å sjöng med, så nu ska jag tydligen vara med i videon, fatta panik jag fick..
Jag satt å sneglade på han som spelade in, och helt plötsligt såg jag att han filmade mig, jag ba NEJ, och gömde mig typ, haha, men tydligen hade han fångat mig flera gånger innan med den kameran, faaaaan xD.. Usch...
Jag vill inte vara med i någon video, speciellt inte när jag sitter å sjunger med, fan va pinsamt blääää..:'(
Men men ja överlever, hahahah xD

Efter hans spelning satt jag kvar ett tag och bara kolla runt lite och så, sedan gick jag runt lite utanför och sådär (Samuel var upptagen med massa annat).. haha sen efter jag kollat runt lite, gick jag och satte mig på samma plats igen, och satt där ett tag, gjorde inte så mkt, så kom Samuel fram å sa att han hade lite saker att göra, men att vi kunde umgås senare, innan mitt tåg skulle gå 18.59 ^^. Så jag satt kvar där ett tag, kollade på något rockband som uppträdde, faktiskt riktigt bra =) Efter de spelat klart gick jag och åt middag, typ vid halv 6.. Medans jag stog och väntade på maten började killen som jobbade på matstället prata med mig, fråga om min ålder och fråga efter mitt nummer och om jag hade pojkvän.. Jag blev fett rädd så jag sms:ade Samuel och bad honom rädda mig, haha så Samuel ringde upp mig, puh xD... haha, han var hos en polare på förfest, så han sa attefter jhag ätit kunde ja komma dit, ja ba, visst, haha så efter jag ätit och blivit av med läskiga killen, så gick jag till Dennis, Samuels polare, så satt vi där och snacka skit kanske en halvtimme, om att jag skulle vara med i videon och massa, och efter de var jag tvungen att gå till tåget, tyvärr..
Dennis var i duschen så blev att krama hejdå till Samuel bara, och fan, ärligt jag ville inte släppa taget, för de var så skönt att krama någon som fått en att må så jävla bra, som hjälpt mig som mest denna senaste veckan, efter allt hänt.. Men men, haha de skulle varit konstigt om ja skulle kramat längre xD,, möhö xD..

Gick mot stationen, några killar från en balkong snett under dennis, skrek en massa, jag bara ignorade dem, haha xD Dissaaaaaade  =)... Sedan när jag kom fram till stationen, så stod jag där i gassande sol (blev väldigt fint väder)...Sedan kom tåget, jag sms:ade Pernilla om hon ville ses, så var hon och jag ute typ hela kvällen, jag var fett trött, lizxom gått upp tidigt och inte kunnat sovit natten innan.. Sen när jag kom tillp Mörby gick jag och träffade Tess en snabbis, sen gick jag hem och ´sussade på kudden, väldigt trevligt =)...

Vill Tacka Samuel Östman för en underbar dag i Sala, och för ett underbart uppträdande..
Du är så viktig i mitt liv nu, du och din musik.. Tack för det.. du hjälper mig =)

Denna dag fick mig att le ordentligt för första gången sen jag kom hem från Göteborg, och de gör mig så jävla glad inombords också, tack för det <3...

Pusss pusss på er <3

Kommentarer
Postat av: samuel

Väldigt roligt att du kom och tittade :) det gjorde mig glad oxå, inte alla som spelar som får folk från storstan och komma till sala ;) Tack än en gång

2007-07-30 @ 11:59:41
URL: http://www.samuelostman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0