Bra och dåliga...

Dagar & veckor finns...

Dålig vecka, e vad denna har varit, å ja befarar de värsta till helgen...

Veckan har varit upp & ner, och jag vet inte vad jag ska göra.. Alltså, allt jag gör känns så jävla meningslöst, och jag ser lixom ingen ände på de..
Jag gillar fel person, jag känner mig utanför i vissa situationer och känner mig bara allmänt trött i kroppen...

Fick dock nån bra respons idag, när jag fick reda på att jag hade skrivit den bästa bakrunden om Genus, i svenskan, då blev jag lite stolt ^^

NOG snackat om mina dåliga dagar och veckor, jag lever vidare, så länge jag lever...hmmm..

Appropå Genus..
Alla vet vad Genus är? Hoppas jag? lr?
Okej, alla som säger sig veta vad de betyder, lr tror sig veta, eller bara e allmänt korkade, så är de läran om vad som är maskulint & feminint. Vad är typsikt för killar & typiskt för tjejer? Vad är biologiskt (medfött) och vilket är socialt (Genus)
Jag frågade en kompis om han visste vad genus var, och de visste han, förvånad där.. Men iaf, jag tror itne alla vet var det är.. Moran å Faran, var inte säkra på de ens..
Men kan de bero på  att vi inte pratar så m kt och genus...lr ja, vi pratar om jämlikhet, men inte vad som gör att de inte finns jämlikhet??
Vi vet vad som är typiskt killigt, och tjejigt, och detta beror på vår sociala umgänge. Vi lär oss vad som e typiskt för killar och typiskt för tjejer. Vad vore om vi alla fick lära oss att allt är typiskt för båda parterna. Då skulle alla kunna göra vad som hellst, utan att de skulle anses konstigt. Politiken skulle kunna bli mer jämstäld, än vad den är nu. Den är väll på uppgång??..

Varför pratar jag om Genus? JO, för ja tycker att de e viktigt att skapa jämlikhet överallt!


haha, apropå vad tycker.. Så hade vi en väldigt rolig, och välgivande diskussion på engelskan igår.
Vi kom in på hur själviska vi männsikor är, för att vi får allt serverat... För de får vi. Vi svenskar t.ex vi är själviska för vi har vant oss vid att ha de bra, inte uppleva krig eller något, och vi trivs i att bara tänka på oss själva. Visserligen finns de en del människor som vill hjälpa andra, men ändå, är vi så slöa, att vi inte orkar ta tag i saker och ting. T.ex om de här me klimathoten, hur många är de som tagit detta seriöst? Lr som tagit de seriöst men bara inte orkat gör något?. De e många. Då får man ofta kommentaren: Men många gör ju så mycket så varför måste jag också göra något?..
Tänk om alla skulle tänka så, då skulle vår jord varit borta för längesen. Vi är alltså för slöa för att göra något..
En kan inte göra allt, men alla kan göra något!!

SANT SANT SANT!


Juste, funtar på att byta klass. Lr t.o.m skolan. Självklart så vantrivs jag inte i klassen, men jag måste säga de, att vissa går mig på nerverna, och de lär inte bli bättre. Efter Jul har allt blivvit MYCKET värre!
Frågan är om jag bara ska byta till typ en annan klass inom BF i didaktus och då blir de B, men jag skulle behöva lite omväxling, ny omgivning oxå:/ Men jag e inte säker... De finns många i klassen som jag bara älskar att umgås med, så ja vet inte om ja vill flytta från dem <3

Men men, nu ska ja gå å klä på mig pyjamas och vänta på att Anton sms:ar och ber mig ringa:D
men ha de bäst så hörs vi..
pusselipuss alla <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0